9.12.06
Oyuncak alırken
Üniversitedeyken oyuncak tasarımı ve yapımı dersi almıştım. Bu derste çocukların yaş ve gelişimine uygun oyuncak seçiminin çok önemli olduğunu sık sık vurgulardı hocamız. Zira alınan oyuncak bir çocuk için çok basitse, çocuk bundan çok çabuk sıkılacak ve oynamayı bırakacaktır. Yaşına göre çok karmaşıksa da kendini başarısız ve yetersiz hissedecektir. Alınan oyuncağın değişik amaçlı kullanılırlılığının olması da o oyuncağın uzun süre ve zevkle oynanabilirliğini sağlayabilir. Ayrıca çocuğunuza oyuncak alırken onun ilgilerini ve zevklerini iyi bilmeniz gerekli. Birde alınan oyuncağın kalitesi konusu var ki buda çok önemli. Piyasada Çin malı o kadar kötü oyuncak var ki…çocuğunuzun değil oynaması dokunması bile sakıncalı olabilir.
Tabii siz bunları bilinçli anne baba olarak almıyorken hediye olarak getirilebilir. Lütfen oyuncak alırken çok dikkat edelim çocuklara iyilik yapalım derken onlar için zararlı bir iş yapmayalım.
Ben de biliyorum kaliteli oyuncaklar gerçekten pahalı. Ama unutmamalıdır ki çocuğunuz için oynamadığı bir sürü oyuncaktansa gerçekten zevk alarak ve birtakım becerilerini geliştirecek daha az oyuncakla oynaması daha faydalıdır.

Geçen hafta burada yeni açılan oyuncakçıya gittim ve Yağız için bu oyuncağı aldım. Çok zevkle oynuyor. Yatağının üzerine ayaklarının tam hizasına gelecek şekilde astım. Yatağında tek başında kaldığı zamanlarda oyuncağını tekmeleye tekmeleye oynuyor. Cidden eğlendiğini düşünüyorum çünkü yatağında tek başına kaldığında eskiden mızırdanır ve mutlaka başında birini isterdi şimdi zevkli zevkli oynuyor çoğunluklada oynarken uyuya kalıyor. Çıngırdama sesi kesilince uyuduğunu anlıyorum ve gidip üzerini örtüyor ve yanağına bir öpücük konduruyorum.
Böyle zahmetsiz bir şekilde uyuduğu zamanlarda daha uzun süre uyuyor bunu fark ettim. Hatta bazen karnını doyurmak için onu uyandırmam gerekiyor. Minik sıpa babası gibi uykuya düşkün mü olacak acaba?
Bu arada babamız hastalandı yatıyor :(. Sinan hasta olduğunda cidden çok sıkılıyorum. Acil şifalar babamız.
 
posted by Swayline at 01:51 | Permalink |


4 Comments:


  • At 18:06, Blogger sumuklubocek

    evet, ozellikle 3. aya (belki 4)kadar yatagina asilan oyuncaklarla cok guzel oynuyorlar, gelisimlerini de olumlu yonde etkiliyor.
    bir de araba koltugunuz varsa ona takilan dokundugunda ses cikaran oyuncak da almanizi oneririm, onlar da gayet iyi oluyor.
    babaniza cok gecmis olasun aman Yagiz'a bulasmasin ;)

     
  • At 21:24, Blogger pınar

    nerede açıldı bu yeni oyuncakçı merak ettim. ben de yağmura bebek almak istiyorum.
    babanıza geçmiş olsun.

     
  • At 10:41, Blogger Swayline

    Erdem dersanesinin olduğu sokakta. Emily oyuncak.

     
  • At 09:48, Anonymous Adsız

    Oyuncağınız çok güzel..artık Toy s r us eski güzelliğinmi yitirdi...Böyle orjinal oyuncaklar yok..Babanıza da geçmiş olsun bu arada..=)

     
Lilypie 2nd Birthday Ticker